REC2163213 |
Llengua de Signes Catalana (LSC). Nivell bàsic A2 (intensiu estiu) |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
1/6/2024 - 31/7/2024 (100 hores) de h a h |
|
LLP AUELS: Associació d'Usuaris i Estudiants de Llengua de Signes |
|
Carrer de Rocafort, 242 bis 1er pis D13 (espai de CIEMEN) (Barcelona)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Associació d'Usuaris i Estudiants de Llengua de Signes
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
12ES Llengua de Signes Catalana (LSC). Nivell bàsic A2 (intensiu estiu)
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/06/2024 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
220
|
| |
Descripció i Metodologia: |
Aquest curs inicial té per objectiu que les persones que volen seguir desenvolupant el seu coneixement i domini de la comunicació en Llengua de Signes Catalana, puguin assolir un nivell bàsic en acabar la formació. És un curs on es desenvolupen, fins a nivell bàsic, les habilitats de comprensió, expressió i producció en LSC, amb la finalitat que l'aprenent, en acabar el curs, pugui resoldre en LSC necessitats comunicatives de la vida quotidiana.
Igualment, aprendran a utilitzar algunes estratègies comunicatives, per actuar en situacions poc previsibles.
És un curs adreçat a persones que ja han obtingut nivell A1 i volen continuar avançant en el coneixement de la LSC.
Difusió: pagina web d'AUELS, xarxes socials i altres entitats col·laboradors
Metodologia:
El curs LLENGUA DE SIGNES CATALANA, el seu formació és asincrònica. Pretén que les persones inscrites s’iniciïn en l’aprenentatge de la Llengua de Signes Catalana mitjançant l'ús de diferents eines que ens aporten les noves tecnologies, com per exemple els vídeos i altres recursos.
En un campus virtual a la plataforma Moodle, cada participant entra amb el seu nom d'usuari/ària i contrasenya.
El mòdul té com a objectiu preparar els entorns d'aprenentatge de les persones inscrites, on es realitzarà el curs, així com que els participants es presentin al grup.
El curs te una durada de 120 hores de les quals, de forma transversal, treballarà:
- 5 hores es destinen a coneixements generals sobre la comunitat sorda
- 5 hores es destinen a la LSC i a la pràctica de l'expressió facial i corporal aplicada a la llengua de signes
-110 hores s’orienten a coneixements específics de la gràmatica, i continguts temàtics de la Llengua de Signes Catalana.
|
| |
Objectius |
- Ampliar i consolidar el vocabulari de la LSC, corresponent als diferents temes del nivell anterior i actual.
- Augmentar les funcions comunicatives, tant a nivell de producció com a nivell de comprensió i expressió aplicades en LSC.
- Aplicar els nous coneixements lingüístics i aspectes gramaticals en les diferents situacions comunicatives plantejades.
- Expressar missatges de qualsevol tipus utilitzant el vocabulari dels diferents temes treballats.
- Millorar la comunicació no verbal aplicada a la LSC.
- Identificar les diferents característiques de les persones sordes i sordcegues.
|
| |
Continguts |
1.Bloc de lèxic en LSC:
- Ens tornem a trobar.
- Moure’s per la ciutat.
- Trobar habitatge en cert lloc
- Planificar un viatge
- Practicant l'esport
- L’escola rural i l’escola de
ciutat
- Fer una recepta de cuina
- Les faules
- No sé què em passa...
- Canviar a la feina
2. Bloc de gramàtica en LSC:
-Presentacions i intercanvi d’ informació personal. Repàs i ampliació d’estructures.
-Quantificadors: numerals i ordinals. Repàs i ampliació
-Pronoms interrogatius i la seva col·locació. Repàs i ampliació
-L’ús dels signes depenent de les diferents situacions comunicatives, accents i contextos.
-Descripcions: persones físiques, llocs i objectes. Ampliació
-Variants del signe en diferents situacions comunicatives. Ampliació
-Verbs: simples, direccionals, espai-locatius, recíprocs i el seu component no manual. Repàs i ampliació
-Adjectius. Repàs i ampliació
-Expressió de la línia temporal i expressions de temps relatiu
-Aspectes espaials
-Expressions idiomàtiques bàsiques i introducció a les metàfores
-Concepte i tipus de classificadors. Repàs i ampliació
-Oracions amb estructura de la LSC: concordança, oracions causals, condicionals i ordre dels elements
3. Bloc d’expressió corporal aplicada a la LSC:
-L’expressió corporal
-L’expressió facial: mirada, celles i component no manual (relació indispensable del signe i l’expressió facial).
-Coordinació i segmentació de les parts del cos (dits, mans i braços): signes bimanuals, mà passiva/dominant i
simetria/asimetria manual.
-Atenció, percepció, discriminació i memòria visual.
-Comunicació i coordinació de l’ ús de l’espai visual
4. Bloc de coneixements teòrics sobre la Comunitat Sorda i Sordcega:
-Situació real actual de les persones sordes i sordcegues.
-Anècdotes, valors, actituds, costums i tradicions de la comunitat signant.
|
| |
Observacions |
En acabar la formació, es demanarà a les persones participants respondre a un qüestionari de satisfacció sobre l'activitat formativa.
|
| |
Formador/a |
Joan Manuel Monterde
|
| |
Avaluació |
Avaluació continuada tant de la part teòrica com de la pràctica de la Llengua de Signes, la qual inclou:
•Realització de les activitats proposades.
•Valoració positiva de les activitats presentades.
•Participació activa i positiva en el fòrum grupal del curs.
Observació:
En acabar la formació, es demanarà a les persones participants respondre a un qüestionari de satisfacció sobre l'activitat formativa.
|
| |
Requisits de certificació |
•Realització de les activitats proposades.
•Valoració positiva de les activitats presentades.
•Participació activa i positiva en el fòrum grupal del curs.
|
| |
Persones destinatàries |
Professionals de l'àmbit educatiu i formatiu, de qualsevol nivell.
Cal que la persona inscrita hagi cursat prèviament el nivell A1.
|
| |
E-mail |
auels.formacio@gmail.com
|
| |
|
|